“L’assalt tecnològic ja està aquí”, Ferran Ferrer

by

El passat 1 de desembre, el Ferran Ferrer, director general de l’agència de màrqueting online Ulises Interactive, va sorprendre als assistents del Tast de Comunicació amb una xerrada a la qual va donar nombrosos exemples de com les TIC estan canviant, a un ritme vertiginós, les estratégies i accions de comunicació i màrqueting online.

Tast A Portada Ferran Ferrer

I és que el Ferran està al dia de tots aquests canvis. Es considera un freak, dins d’un equip de treball que també ho és. Un exemple d’això és que a la seva presentació va mostrar exemples des de dispositius tan diferents com un ordinador, un iPad, una BlackBerry o un iPhone 4G. El desplegament de mitjans tecnològics va servir per a il·lustrar els canvis que es produeixen en un sector cada vegada més important per a enfortir la relació entre consumidors i empreses.

Com a eixos del canvi, va assenyalar les reflexions d’alguns del gurús del màrqueting i la comunicació:

  • Segons Nicolás Negroponte, tot aquell que produeix productes tangibles, hauria de passar-se als intangibles.
  • Jimmy Wales demostra la importància del potencial col·lectiu a través de la Viquipèdia.
  • Manuel Castells posa l’èmfasi en allò glocal.
  • Philip Kotler parla ja de màrqueting 3.0, de com s’ha d’intentar crear productes orientats al consumidor, que s’han de comunicar tal i com l’usuari els vol rebre, i se’ls hi ha de donar un valor de per vida, un valor final. Això implica no pensar en el producte, sinó en el seu valor final.
  • John Elkington introdueix les visions econòmica, social i mediambiental als plantejaments de negoci.

http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=assalttecnolgic-101211124529-phpapp01&rel=0&stripped_title=assalt-tecnolgic&userName=Fanferrer

Està clar que hi ha empreses i productes que no s’immuten davant dels canvis. Un exemple que va posar el Ferran és el dels cotxes: “Com és possible que encara tinguin rodes que es punxen? Per què encara no trobem propostes sòlides de cotxes que no funcionin amb benzina?”

El centre de la comunicació i el màrqueting és ara el consumidor. Fins fa poc, aquest era tancat en quant a la seva intimitat, en quant a parlar de si mateix. Ara, amb l’ús de les xarxes socials, per exemple, el consumidor es torna no només obert, sinó també global i creador de continguts. Està més disposat a acceptar la recepció de publicitat, a utilitzar serveis de geolocalització, etc. I si bé l’usuari està adaptant el seu comportament a les noves eines TIC, no ho fan així totes les empreses. I la tecnologia no les esperarà… Ho passaran encara molt pitjor amb aquesta crisi.

Sense dubte, ni les millors previsions de tendències van encertar un futur amb canvis tan ràpids en aspectes tecnològics, de comunicació i de màrqueting. Potser serà al final en menys de dos anys quan el nombre de connexions a Internet des de dispositius mòbils superi a la dels ordinadors. Google ja diu que és mòbil, que no és web. Existeixen dades que demostren aquesta evolució en el consum d’Internet. Per exemple, en els darrers quatre mesos s’han disparat les cerques a Google des de mòbils.

El Ferran va mostrar moltíssims exemples de com estan evolucionant els continguts i la relació entre l’usuari i les empreses a través de la tecnologia. A continuació trobareu enllaços per a poder ampliar la informació sobre alguns d’ells:

Si voleu documentar-vos per a poder seguir aquest “Assalt tecnològic”, podeu emprar fonts com Docuteria, Slideshare, grups d’emagister o Mashable.

Deixa un comentari