El poder de la cultura com a element diferenciador de les marques

by

Fa uns dies, la Cambra de Comerç de Barcelona va tenir l’encert, i segurament la gosadia, d’organitzar un Congrés Internacional d’Economia i Cultura. En el decurs dels tres dies de Congrés es va parlar de propietat intel·lectual, de models de negoci en l’àmbit de la cultura, de transferència de coneixement… Converses entorn a una indústria que, pel seu poder de transformació de la societat, guanya pes dia rere dia.

A Portada és una consultora de comunicació estratègica i gestió cultural. La sinergia entre comunicació i cultura és cada dia més evident. Des d’A Portada pensem que la cultura, pel seu poder socialitzador serà cada dia més rellevant per a qualsevol àmbit de l’economia. Les persones tenen necessitat d’influir en allò que fan, de participar, d’opinar. Els clients passius de fa uns anys s’estan convertint en usuaris actius… encara que sigui des de casa a través de l’ordinador. En una societat cada dia més individualitzada i mecanitzada, on les tecnologies defineixen la nostra manera de viure, tenim la convicció que les persones continuaran tenint necessitat d’espais de socialització. Les experiències en viu – que són bàsicament expressions artístiques i també esportives – són espais de convivència cabdals per a les estratègies de comunicació de les marques.

L’equip d’A Portada aposta perquè les empreses i institucions, de qualsevol àmbit, aprofitin el poder de comunicació interpersonal i la vinculació emocional de les expressions culturals per diferenciar les seves marques. La societat – en definitiva, els clients d’aquestes marques – necessiten vincular-se emocionalment, sentir-se identificats amb alguna cosa. Aquest procés identitari cada dia és més rellevant – també en la diferenciació percebuda de les marques, en el seu posicionament – i això atorga a la cultura un paper privilegiat.

Considerem, per tant, que la cultura té un poder inigualable de diferenciació i posicionament de les marques que cal enfortir en les estratègies de comunicació.

Advertisements

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: