Els reptes de futur de la comunicació en salut davant la globalització

by

Marc de Semir al Tast de Comunicació d'A Portada

Compromís, consciència d’un entorn canviant, lideratge i internacionalització són els quatre grans reptes de futur que la comunicació en salut s’ha de proposar davant la globalització.

Això és el que es va manifestar ahir en el darrer “Tast de Comunicació” d’A Portada que va tenir com a convidat Marc de Semir, director de comunicació de l’Hospital Clínic de Barcelona.

Semir va anar comentant aquests quatre punts amb exemples pràctics d’experiències que ha viscut a l’Hospital Clínic.

Compromís

És important que els professionals de la medicina és vinculin amb el projecte de comunicació. A més la comunicació en el sector de la salut ha de ser ètica i social.

Entorn Canviant

Per Marc de Semir aquest és un punt clau. “S’hauria de fer una reflexió i veure que actualment el sector sanitari viu un moment de revolució en la seva feina diària. Per tant, la comunicació en salut també està canviant totalment. Estem a l’era del “multitasking”.

Ens recomana que no ens quedem amb les tradicionals notes de premsa, hem d’anar més enllà, per exemple, donar sortides a notícies sobre salut d’altres àmbits com pot ser infraestructures. Va destacar com a positiu que la salut comença a aparèixer a les pàgines d’economia.

La comunicació 2.0 també és una eina molt important. La majoria de centres ja ho incorporen però encara se’n pot treure més profit. Semir va destacar com exemples molt positius els blogs o fòrums de pacients, que donen informació i la possibilitat d’intercanvi d’opinions envers el centre o les malalties.

Un altre punt clau en aquest entorn canviant és que els metges comencen a incorporar i a conscienciar-se de la importància de la comunicació, no només envers els mitjans sinó també envers els propis pacients.

El repte davant el qual es troba el comunicador en l’àmbit de la salut és l’augment de coneixement per part dels pacients. Des de l’expansió d’Internet, la gent té més facilitat d’accedir a la informació i per tant, s’informa cada vegada més. Tot i això les fonts no són sempre fiables i aquest fet pot portar a equívocs. D’altra banda, el pacient tendeix a trobar en els mitjans de comunicació un recurs fàcil i efectiu en la recerca de solucions ràpides per les seves malalties.

Lideratge institucional i personal

“Com a institució cal portar els grans descobriments a la societat i d’aquesta manera generarem informació i debat” va comentar Semir. També és important tenir en compte el posicionament de l’entitat que es representa. “El nostre posicionament o imatge pública ha de ser sempre el nostre centre de referència”.

D’altra banda no ens hem d’oblidar que la comunicació pot promocionar al propi professional mèdic. Hem de fer veure als nostres metges que el seu reconeixement i notorietat als mitjans de comunicació els hi poden aportar un benefici propi.

L’impacte mediàtic que tingui una entitat i els seus mèdics és de gran utilitat, fins i tot per demanar subvencions en investigació. En aquest sentit, un altre consell que Semir va donar es que la ciència i la salut s’han de fer atractives per a la filantropia. Un sector poc aprofundit  però molt interessant.

Internacionalització

Finalment, Marc de Semir va recomanar que si volem fer una aposta segura de futur, la comunicació en salut s’ha d’emmirallar en centres mundials.  Tal i com va remarcar, la majoria de centres espanyols i sobretot catalans ja tenen molta presència en els mitjans a nivell estatal. Per tant, hem d’intentar posicionar-nos a l’estranger i comparar-nos amb altres centres. D’aquesta manera establirem sinèrgies i crearem una xarxa que ens pot ser útil de cara a        accions futures. “Hem de buscar aliances que ens facin créixer”.

Per aconseguir tot això, Semir ens recomanava aferrissadament ser ambiciosos i buscar ser referents.

Marc de Semir va tancar la xerrada amb una breu descripció de la organització i les activitats de l’Hospital Clínic, les funcions i responsabilitats que té un director de comunicació corporativa d’un hospital i va recordar quin tipus de noticies apareixen en els mitjans de comunicació.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , ,

Una resposta to “Els reptes de futur de la comunicació en salut davant la globalització”

  1. Comunicació en salut davant la globalització « Observatori 2.0 Says:

    […] bloc de comunicació en salut de l’Hospital Clínic de Barcelona i el bloc ContraPortada, de la consultoria de comunicació A Portada,  fan una crònica de la conferència que Marc de […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: