Una lliçó 2.0

by

La transparència comunicativa de TMB durant la negociació del conveni de Bus

L’últim Tast de Comunicació va tenir com a protagonista a Santiago Torres, director de comunicació i relacions institucionals de TMB, amb un tema molt interessant de comunicació interna: la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa d’autobusos.

A partir d’un cronograma amb les dates més importants d’un procés que ha durat 2 anys, els assistents vam conèixer la realitat d’una empresa com TMB amb gairebé 8.000 treballadors i que ofereix un servei públic a tota l’àrea metropolitana de Barcelona. Des de l’àrea de comunicació saben molt bé que són necessaris canals i mecanismes nous per comunicar en una organització tan complexa.

Els treballadors d’autobusos rebien durant el procés de negociació comunicacions per dues bandes (empresa i sindicats) i per canals similars:

– Empresa: 2 revistes mensuals (institucional i interna), Línia TMB (canal segmentat), Full salmó (conclusions de les reunions de negociació de conveni)

– Sindicats: revista mensual, web, Ràdio contrabanda (Ràdio Rosco), Comunicats, llistats de distribució electrònics, i sobretot, el més important, treball personal in situ a cotxeres.

A partir de la primavera de 2009, la comunicació reactiva de TMB canvia d’estil i començar una campanya proactiva de comunicació, començant amb una ronda de trobades amb els directors dels mitjans de comunicació, redacció d’articles d’opinió als diaris i article de la presidenta a la revista institucional Hora Punta (gairebé15.000 exemplars). Aquesta feina de comunicació externa es combina amb una carta personal signada per la presidenta i el vicepresident executiu per a tots els treballadors de Bus enviada a casa, perquè els empleats la poguessin llegir amb la seva família.

Aquesta tasca proactiva va continuar amb una edició especial de 4 pàgines de la revista interna GenTMB, segmentada per tot el col·lectiu de treballadors d’autobusos.

Santiago Torres al Tast de Comunicació

Finalment i per poder donar respostes àgils a tots els treballadors es va crear el blog del conveni. Una eina que es va convertir en indispensable en tot el procés de negociació del conveni, amb una participació de 450 preguntes i 15.000 consultes al blog en poc més de 3 mesos.

Agilitat, proactivitat i immediatesa van ser claus per comunicar internament amb una eina nova com és un blog que està a l’abast de tothom i que per primera vegada TMB feia servir.

Advertisements

Etiquetes: , , ,

Una resposta to “Una lliçó 2.0”

  1. Selecció Escacc 23/04/2010: articles d’interès sobre el periodisme, la comunicació i la cultura | Reflexions sobre periodisme, comunicació i cultura Says:

    […] Una lliçó 2.0 (A Portada). L’últim Tast de Comunicació organitzat per A Portada va tenir com a protagonista a Santiago Torres, director de comunicació i relacions institucionals de TMB, amb un tema molt interessant de comunicació interna: la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa d’autobusos. […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: