Cultura i empresa: móns encara massa distants?

by

Arreu del món el patrocini corporatiu en l’àmbit de la cultura creix any rere any. En canvi, això encara no és una realitat extesa a Catalunya. Per què és així?


Nosaltres pensem que empresa i cultura són a Catalunya encara avui dia móns massa distants. Les empreses no saben què els pot aportar la cultura. I què pot aportar? Si es gestiona de manera estratègica i, per tant amb coherència i no tacticisme, una aliança amb la cultura pot aportar a l’empresa una millora clara en la gestió i motivació de l’equip intern, una comunicació més directa i diferent amb els seus clients o usuaris, una major notorietat a través d’un missatge de responsabilitat social… en definitiva, un augment del valor de la marca pròpia a través d’un posicionament diferencial i encara no massa explotat.

Però tot és culpa del fet que les empreses no saben veure encara el valor que els pot aportar una aliança amb la cultura? No. Pensem que les indústries culturals tenen també la seva part de responsabilitat. Què està fallant? Doncs potser que no han invertit en comunicació i estratègia de marca i, per tant, no saben traslladar a les empreses quins valors corporatius poden ajudar a desenvolupar, no hi ha prou anàlisi i estratègies entorn als públics de la cultura i no poden creuar aquestes dades amb les dels clients de les empreses de consum i, potser, només potser… hi ha encara massa dependència de les subvencions públiques i poca imaginació?

Hem de començar a reinventar-nos i des d’A Portada pensem que l’aliança de cultura i empresa és una relació de win-win, tothom hi guanya, si sabem fer-ho bé i fer-ho saber.

Què ha de fer el patrocinador?

– Definir objectius clars per al patrocini

– Evitar qualsevol acció de patrocini no estratègic i sense anàlisi del retorn (en valor de marca) de la inversió

– Seleccionar un patrocini vigilant la congruència i l’aliniament dels valors d’ambdues marques i dels seus públics

– Avaluar els resultats de l’acció de patrocini i crear relacions a llarg termini, per tal de desenvolupar el valor mutu del “matrimoni” de les marques.

Gestionar proactivament la comunicació (interna i externa) de les motivacions i accions vinculades a l’acció del patrocini.

Què ha de fer la indústria i el teixit cultural?

– Definir el seu posicionament i valor de marca, des de la perspectiva del patrocinador.

– Identificar patrocinadors potencials: els més obvis no són sempre els millors

– Estudiar tant sobre els valors i costums dels públics del patrocinador com dels propis

– Invertir part dels ingressos del patrocini en la comunicació del mateix i la seva anàlisi, incrementant d’aquesta manera el benefici de l’acció de patrocini

– Fer apostes a llarg termini i no tàctiques: NO ANEU DE FLOR EN FLOR… que la primavera s’acaba!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: