Els sopars de comunicació interna

by

El passat març A Portada va organitzar el primer sopar de responsables de comunicació interna de Barcelona. Aquesta primera trobada va tenir molt bona acollida per part dels assistents i vam decidir mantenir una periodicitat. I ara tot just començant l’estiu i abans que arribin les vacances, tindrà lloc el 2n sopar de responsables de comunicació interna, concretament el 29 de juny.

Aquell primer sopar va començar amb un petita presentació a càrrec de Cristina Salvador, directora d’A Portada. Va plantejar temes a debatre durant el sopar que afecten als responsables de comunicació interna diàriament i va posar sobre la taula algunes de les inquietuds i també reptes de la comunicació interna actual a les organitzacions.

Durant el sopar els assistents van tractar diversos temes interessants com per exemple, de qui depèn comunicació interna? Cadascun dels assistents, allí presents, depenia d’una àrea diferent i també tenia assignades tasques diferents per motius de negoci de l’organització.

Les noves tecnologies, la confiança i la credibilitat, l’orgull de pertinença, la participació i, sobretot les relacions humanes, van ser alguns del temes que també es van tractar i que tot seguit resumim:

– Com usar les noves tecnologies i les xarxes socials per a la comunicació interna. Amb exemples vam poder veure com algunes organitzacions han creats grups a facebook i com d’altres no en tenen ni accés a aquest tipus de xarxes socials des dels ordinadors de la feina. Aquest tema també va ser important ja que en algunes organitzacions tenen internet completament capat, i és una lluita amb la direcció de tecnologia aconseguir tenir ordinadors connectats a la xarxa lliurement.
– Tenir contacte directe sempre amb el personal per guanyar la seva confiança i també augmentar la credibilitat de les accions posteriors. Acostar-se a la gent, al públic intern, facilita molt les coses.
– Es van presentar casos on l’orgull de pertinença dels treballadors és molt elevat i com la representació que fa el treballador de l’organització val més que qualsevol campanya pagada. Això que alguns diuen salari emocional, no té preu.
– Si dónes veu al treballador, sempre acaba responent, li agrada participar.
– No oblidar mai que som persones, i que la comunicació interna no deixa de ser un conjunt de relacions humanes, que s’ha de treballar però que també dóna molts fruits.

Aquesta iniciativa d’A Portada, no hagués tingut continuïtat sense vosaltres, els responsables de comunicació d’organitzacions públiques i privades que vàreu participar al primer sopar, i des d’aquí us donem les gràcies per creure en una proposta com aquesta.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: