Papapa, papaparara vs Ara va de bo, ara va de bo Ciutadella

by

Ja l’any passat una campanya publicitària d’una coneguda marca de cervesa va triomfar explicant una historia d’un noi i dues noies que s’ambientava a Formentera i amb una enganxosa banda sonora a càrrec de Billie The Vision. Enguany s’ha repetit la fórmula. Aquesta vegada; però amb dues parelles de protagonistes, banda sonora de The Triangles i doble escenari: Cadaqués i Menorca.

Arribar a Ciutadella per viure intensament les festes de Sant Joan i trobar-se immersa dins la campanya publicitària de cervesa és tot un; però en contra del que podia semblar no és una campanya que atavali. Subtilment, la marca de cervesa està present arreu: opis amb el lema “Mediterràniament” acompanyant imatges de l’anunci de televisió, tres tipus de samarretes diferents que tothom lluïa gustosament com si es tractés de l’habitual marxandatge santjoaner, capells de palla que van esdevenir un dels elements més buscats de la festa i mocadors de color bordeus amb la creu de Sant Joan i el nom de la cervesa.

Però el més sorprenent de tot és com la vila va rebre l’enganxosa cançó de l’anunci i com aquesta s’ha acabat integrant a la festa com si d’un pasdoble o d’una jota menorquina es tractés. La primera sorpresa la vaig trobar a la primera actuació de la Banda Municipal de Ciutadella el Diumenge des Be. I és que la formació musical va fer embogir a tots els congregats al davant de la cafeteria Calós quan van interpretar Applejack de The Triangles. Dies més tard, a ses jocs des Pla, va tornar a ser interpretada per la banda quan un caixer va aconseguir ensortillar en un dels actes més típics i multitudinaris de les festes. I fou a mode de bis que la banda va optar per repetir l’exitós i enganxós Applejack per cloure es jocs mentre els milers de persones que omplien Es Pla cantaven fent-se seu el tema de l’anunci i convertint-lo, gairebé, en himne de les festes.

A més, durant totes les festes, arreu de Ciutadella sonava la cançó: als bars, restaurants, cases particulars o simplement grups de persones taral·lejant el ja emblemàtic papa, papaparara… però per sort es jaleo és es jaleo. Aquest si que és l’himne de les festes, el que de veritat aixeca passions, tant o més que el primer toc de flabiol.

Curiós és també l’altre fenomen indissociable de les festes: el ginet fresquet (gin i llimonada). Malgrat que Applejack sonava per tot arreu, malgrat la publicitat dels carrers, el marxandatge circulant pels carrers, etc… tothom va optar pel ginet i de cervesa en vaig veure i beure més aviat poca.

I és que en el fons, Ses Cargols des Born, Santa Clara o Ses Voltes només poden anar acompanyats des jaleo i d’uns ginets fresquets, tot i que, almenys enguany, hagi esdevingut un altre himne santjoaner. L’any vindré caldrà tornar-hi per veure quin nou tema s’incorpora a la festa i per viure altra volta aquesta festa tan especial que enganxa i emociona a tots els que la viuen. Visca Sant Joan!!

I com es diu a es jaleo, “Ara va de bo, ara va de bo Ciutadella!”

Es Caixer Senyor entra a galop a Es Born
Es Caixer Senyor entrant a galop a Es Born



Anuncis

Etiquetes: ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: