Google, una forma d’entendre el món

by

Ahir vaig poder compartir una estona amb Michael T. Jones, dinamitzador de Tecnologia de Google i un dels fundadors de Google Earth. Va ser una estona força agradable, perquè vaig poder conèixer la filosofia i raó de ser de Google. La UOC el va convidar a la trobada anual d’Alumni, i abans va convidar la premsa a una trobada amb Jones.

Tots tenim la nostra opinió sobre Google i sobre totes les aplicacions generades a través d’aquest monstre digital, això sí, tots hi som usuaris o hi ha estat durant algun moment. El cercador Google i totes les seves aplicacions filles han fet canviar la manera de trobar la informació, de compartir-la; la manera d’aprendre i conèixer societat i noves cultures; la manera de veure el món i els carrers; la manera de viatjar, llegir, escoltar…

I d’aquests canvis a Google en són conscients, i així ho va explicar Jones. “El poder de la informació és permetre a tothom tenir la informació. Si algú vol trobar alguna cosa, nosaltres li ajudem a trobar-la. Ajudem els altres a trobar informació en webs que ja existeixen. Som únicament un vincle. Són dades que trobem i compartim”, d’aquest defineix la tasca que fa Google. “El nostre negoci està molt centrat en fer el que els usuaris volen i no el que Google vol; Google és un mirall del món”.

Aquest desig d’una societat més informada no és una qüestió únicament de negoci, és una ambició per fer canviar la societat, incrementar la potencialitat del nostre cervell, augmentar l’esperança de vida i sobretot ser més feliços.

Advertisements

Una resposta to “Google, una forma d’entendre el món”

  1. Laia Costa Says:

    Hola Carlos!

    Interessant… Tot i que discrepo una miqueta: aquest buscador, com tots els altres, no deixa de ser un filtre enlloc d’un mirall: si no ets a Goolge no ets online. Recomano passar per la fira Ecomm Retail Madrid/Bcn 2011, on s’amplifiquen les mirades sobre els productes/empreses d’aquest World Wide Web i els interessos reals que entren en conflicte.

    En paralel, sobre el tema de la info, el problema sovint recau en la gestió d’aquesta informació, molt cops convertida de forma inevitable en “sobre-informació”, per part del receptor, que acaba lligat a un sol mètode de cerca, o de lectura, de continguts, i al cap i a la fi molt més limitat. “Republica.com” d’en Cass R. Sustein és un llibre àcid i brillant que reflexiona aquest punt.

    Una abraçada forta per a tots i felicitats per aquest blog de diàleg!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: