Captivar el consumidor amb experiències úniques

by

Vi: suc de raïms fermentat, que és essencialment una solució aquosa d’alcohol etílic amb petites quantitats d’èters, èsters, sucre, matèria colorant, etc. Aquesta és la definició que l’Institut d’Estudis Catalans fa de la paraula vi. És una definició molt tècnica. Fins i tot diria que química. Sobretot, però, és una definició massa freda i eixuta. I és que el vi s’ha convertit en molt més que una simple solució aquosa d’alcohol etílic. A dia d’avui una copa de vi és sovint una experiència única.

Joaquim Tosas en plena explicació

I aquest és precisament l’objectiu amb què treballa el Grup Torres, empresa de referència en el sector vitivinícola nacional i internacional. Torres vol convertir una copa de vi en una experiència única i aquesta experiència única en la via per fidelitzar el client. Màrketing experiencial 100%. El cap de màrqueting del Grup Torres, Joaquim Tosas, ens en va donar els detalls al Tast que vam fer el dimecres 2 de febrer a A Portada.

Torres ho té clar: davant la forta competència actual que hi ha al sector vitivinícola (només a Espanya hi ha 4.500 bodegues i 15.000 marques de vi diferents) no n’hi ha prou amb explicar la seva història. Volen interacció amb el consumidor, volen captivar-lo. Aquestes són algunes maneres com els captiven:

Visites i concerts a les seves bodegues amb maridatge de vins
Visita al Castell de Milmanda amb cata de vi inclosa
Cursos de tast de vins
Elaboració del teu propi vi o brandy
Vinoteca a Barcelona, Shangai i Santiago de Xile

Amb tot aquest tipus d’experiències arriben, només a Espanya, a 150.000 persones l’any, persones que es converteixen en clients fidelitzats i en prescriptors de la marca Torres. De fet, un grapat d’aquests clients són turistes que visiten Espanya i que després faran d’altaveu de Torres un cop tornin al seu país.

I tot això, Torres ho fa amb una forta implantació 2.0. Tenen diversos blogs, són a Facebook, Twitter, Youtube… i ben aviat a Spotify. I què pot oferir el Grup Torres a Spotify? Doncs una llista de cançons per maridar una determinada música amb un determinat vi i crear el clima perfecte.

Tast del Mas La Plana amb l'enòloga Eva Sancho

Per acabar, una mica d’enveja. I és que el Tast de dimecres passat el vam tancar amb un tast real, ben tangible i sobretot ben gustatiu. L’Eva Sancho, enòloga de Torres, ens va donar els 4 consells clau per valorar un bon vi. Ho va fer amb dos dels vins de referència de Torres: Mas la Plana 2007 i Milmanda 2008. Va ser marketing experiencial en primera persona.

Anuncis

Una resposta to “Captivar el consumidor amb experiències úniques”

  1. Tast de comunicació de A Portada Comunicació de febrero de 2011: Marketing experiencial | Zonyando Says:

    […] duda, hablamos de acciones destinadas a cautivar al consumidor. Estas acciones de edumarketing experiencial se suman a las estrategias de marketing mix y de […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: