Community manager, professió artesanal?

by

A Portada va celebrar aquest 7 d’abril el Tast de Comunicació número 25, i per fer-ho va comptar amb la col·laboració de Karma Peiró la responsable de participació del 3cat24, el portal de notícies de TV3 i Catalunya Ràdio.

Amb una comunitat de més de 30.000 persones, Karma Peiró és l’encarregada de mantenir la participació dels lectors a l’espai Elmeu3cat24.cat. Després de poc més de 3 anys al capdavant d’aquesta àrea, el 3cat24 ha aconseguit passar de menys de 1.000 lectors registrats a gairebé 30.000 lectors, xifra que impressiona però sobretot per la feina “de formigueta” que hi ha al darrere.

Durant el Tast, Karma Peiró va explicar com el dia a dia d’un community manager no és només llançar continguts i esperar la viralitat entre la comunitat, sinó que requereix d’una cura individualitzada i personalitzada de cadascun dels membres que formen la comunitat. És per aquest motiu, que bona part del dia s’ocupa de l’atenció telefònica o per correu electrònic de les incidències dels lectors registrats així com a donar resposta a les consultes que aquests fan diàriament.

“El tracte personal ha convertit els nostres lectors en corresponsals als quals els hi puc demanar la cobertura informativa d’alguns esdeveniments”, explica Karma Peiró, que rep informacions des de molts llocs del món i sobretot una cobertura informativa de gairebé tots els municipis de Catalunya.

A més, la tasca important de la participació de El Meu 3cat24 ha estat la continua activitat per generar visites. Karma Peiró ens va mostrar dues noves eines usades al 3cat24: Dipity, una línia de temps a mode de cronograma amb enllaços als continguts, i Cover it live, un xat en directe amb premoderació que estan fent servir, per exemple, amb Francesc Mauri els dijous, per conèixer la previsió meteorològica del cap de setmana.

El Tast va ser realment interessant per conèixer la part més artesanal de la feina del community manager. Com va dir Karma Peiró “crear comunitat no és generar continguts i esperar que passi alguna cosa. Crear comunitat és anar a buscar els membres, és tenir cura d’ells i és saber que poden comptar amb tu i tu amb ells”.

Anuncis

Una resposta to “Community manager, professió artesanal?”

  1. cristina Says:

    Llàstima de no haver-hi estat. Us Felicito per fer aquests Tast tant interessants.
    Cristina Mascareñas

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: