Potenciar les Relacions Públiques

by

El Fòrum Marketing va oferir el passat 16 de juny una trobada amb alguns experts sobre relacions públiques a la què vaig tenir el plaer d’assistir. La proposta va ser “El poder multiplicador de les relacions públiques”. Sota aquest títol, els experts van reflexionar sobre una sèrie de conceptes que m’agradaria esmentar aquí. Com a persona dedicada a les RRPP des de fa anys, crec que la professió sempre s’ha de repensar. I encara molt més, en moments com aquests, immersos en el 2.0 i davant una necessitat d’actualització dels rols, funcionament i sistemes de mesura de disciplines com la publicitat, el marketing i les relacions públiques.
Totes aquestes són disciplines que avui en dia han de combinar-se i, sobretot, coordinar-se ja que en moltes empreses continuem trobant “regnes de Taifa” enlloc de polítiques globals de comunicació i de relacions públiques. L’objectiu és comú: augmentar les ventes, imatge de marca, posicionar-nos segons els nostres valors diferencials, etc.
Raúl Peralba, un dels ponents convidats al Fòrum Marketing, assegura que allò més important és “Vendre més…, controlant els costos”, per tant, la batalla la guanyem atraient i mantenint els nostres clients, que són “els qui paguen els costos”. Recupero aquesta reflexió perquè realment considero que les relacions públiques han de contribuir als objectius de negoci d’una empresa per tal de ser realment efectives. I han de plantejar-se des del principi d’aquesta manera, establint objectius clars i mesurant els resultats al llarg del temps, sobre tot en relació a l’evolució i tendències, ja que es tracta d’intangibles.
Hem afirmat que la batalla que s’ha de guanyar amb els clients…, però, com? La clau és “Posicionament estratègic”, afirma Peralba, i el cito perquè coincideixo absolutament en què la guerra, en un mercat cada vegada més competitiu, es guanya a la ment del client.
Es tracta de conquerir un lloc en el mercat diferencial, però amb la clara consciència de que quan parlem de “mercats” estem parlant de persones i és en la ment del nostre target on hem de guanyar un lloc. A diferència de les tècniques que empra la publicitat, les relacions públiques generen molta més credibilitat i confiança en el nostre públic i són menys costoses. La clau és construir relacions i, com en qualsevol relació, es construeixen a llarg termini. El gran problema de les RR.PP. és la falta de control, pel què sempre comporten un risc, però fent balanç a l’hora de construir la nostra imatge de marca y posicionament tenen molt per aportar. Podreu trobar un cas molt clar d’aplicació de les RR.PP., del Grup Damm, presentat també en el marc de l’acte, a la web del Fòrum Marketing i també més informació.

Anuncis

Etiquetes: , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: