VISIBILITAT O CLIPPING?

by

Internet continua modificant la manera d’entendre la comunicació i en aquest cas el ROI dels intangibles. I és que la comunicació, o més concretament, les accions de premsa es mesuraven amb el valor publicitari i informatiu de l’espai que ocupaven als mitjans de comunicació. D’aquesta manera el ROI era la suma del valor informatiu de totes les aparicions en mitjans de comunicació de la nostra nota de premsa o tema. D’això sempre se n’ha dit el press-clipping.

Ara bé, què passa quan per tenir visibilitat ja no és necessari aparèixer als mitjans de comunicació (tradicionals o virtuals)? Com podem mesurar el ROI si ja no apareixem al diari de referència sinó al blog de referència? Quin realment té avui dia més valor informatiu? Ens interessa aconseguir clipping o visilibitat?

D’algunes encara podem saber l’audiència gracies a l’OJD Interactiva, però d’altres no ni tan sols podem conèixer quina audiència tenen, ja que no estan considerats mitjans de comunicació com a tal. Això dificulta calcular el valor informatiu del clipping.

No obstant això, si el que volem és aconseguir visibilitat, més enllà de conèixer el ROI, ho podem fer a través de totes les eines i canals que ens ofereix la xarxa. Des dels agregadors de notícies (hem de vigilar de no enviar la notícia exactament igual) als grups de periodistes de Facebook com Periodistas Reunidos. I no descuidar els blogs de gent anònima que escriu sobre els temes que estem treballant.

A més la xarxa cada vegada posa les coses més fàcils, com anuncia avui PuroMarketing, Twitter ha presentat una guia titulada “Twitter for newsrooms”, on facilita consells sobre com informar, interactuar amb altres usuaris i seguidors, i com usar els tweets en els procés de presentació de notícies.

Amb això Twitter, com ja va fer Facebook, demostra que el que apareix a les xarxes socials també pot esdevenir notícia als mitjans tradicionals.

Per tant, ja no és únicament important el clipping, sinó també la visibilitat que podem aconseguir a través de la xarxa, ara bé, el nou repte serà aconseguir mesurar el ROI d’espais com blogs, tweets o comentaris a Facebook.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: