La rumorologia, una aliada estratègica a la comunicació interna

by

Estem acostumats a planificar la comunicació interna en funció d’una estratègia global de negoci i a través d’aquells canals formals que han estat pensats i cuidadosament dissenyats per aquesta finalitat.
Paral·lelament, som conscients, com a gestors de la comunicació, de que existeixen una sèrie de canals espontanis i informals que no controlem. Però molts maldecaps clàssics d’un director de comunicació interna tenen relació amb trobar la manera d’acabar amb aquests canals. O minimitzar-los. O a controlar-los des de l’empresa.
La veritat és que constitueixen uns dels canals més potents de l’organització i pretendre acabar amb ells és només una manera de multiplicar-los. El passadís, les màquines de cafè, el moment de l’entrepà, el cigarro,…, són espais o moments on el traspàs d’informació és inevitable. Y la influència que exerceix aquest tipus d’informació no és gens menyspreable.
Dediquem molta més atenció i atorguem més credibilitat a un company que ens explica que acaba d’assabentar-se de que, en realitat, el que succeeix és… i no a les notícies d’un butlletí oficial de la companyia.
Existeixen vertaders líders d’opinió dins de les empreses, capaços de guiar veritables campanyes d’opinió… I la rumorologia, lluny de buscar extirpar-se, s’ha de transformar en una aliada per aconseguir els nostres objectius comunicatius. La rumorologia ha de ser gestionada estratègicament, intentant no anul·lar-la sinó aprofitar-la per gestionar aquell tipus d’informació i de relació amb els líders que no pot traspassar-se per canals formals. Per tal d’aconseguir-ho, un dels primers passos és identificar aquelles persones claus dins de la nostra organització i el circuit o la forma amb la què es desenvolupa la rumorologia. Llançar i rebre notícies per aquests canals pot ser d’utilitat per saber l’estat de determinats issues o per entendre quins punts són els que més interessen als treballadors.
En relació a aquest tema, he llegit un article interessant sobre “Les xafarderies i rumors a l’oficina…” que ha publicat aquesta setmana expasion.com. L’article es refereix precisament a que molts “…defensen que aquests rumors d’oficina tenen aspectes positius per a l’organització i els seus integrants. Ben emprats, poden ser beneficiosos en termes de comunicació interna, per llançar o rebre informació que no circula per vies oficials o per aflorar idees o innovacions que tampoc seguirien les vies comunes de l’organització”.
Alhora, assegura que “els rumors i xafarderies no tenen per què arruïnar l’ambient de treball” i proposa 5 recomanacions interessants al respecte. Aquí us deixo el link a l’article Los chismes y rumores de oficina no acabarán conmigo..

Advertisements

Etiquetes:

Una resposta to “La rumorologia, una aliada estratègica a la comunicació interna”

  1. Anna Ramon. Says:

    Hi ha estudis de xarxes socials que demostren que la comunicació informal és molt més efectiva que la formal

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: