Un record per a en Jordi Dauder

by

Sense cap mena de dubte una de les veus d’aquest país era la seva: potent, dolça i contundent. Una veu plena de contingut, d’experiència i d’amabilitat. Ahir a la nit es va apagar.

Vaig tenir la sort de coincidir amb Jordi Dauder fa un grapat d’anys a RAC 1, més tard en alguna entrevista a COM Ràdio, conversant amb ell per al Cerdanyola al dia i darrerament, en alguna trucada telefònica per gestionar la comunicació del concert que l’Orquestra de Cadaqués feia amb l’Estrella Morente i amb Jordi Dauder recitant Poèmes d’Amour d’Isaac Albéniz, al Festival Grec de l’any passat.

Conversar amb el Jordi sempre era un plaer. La seva amabilitat infinita facilitava sempre qualsevol gestió i la seva excel·lent memòria m’al·lucinava cada vegada que em preguntava pel meu poble: Cerdanyola del Vallès.

Jordi Dauder

Jordi Dauder

A RAC 1, la primera vegada que vam coincidir, em va “renyar” perquè no coneixia la part més autèntica de la ciutat de Madrid –on hi vivia- i em va emplaçar a revisitar-la de nou i a trucar-lo quan hi anés. I així va ser. Vam quedar per esmorzar un diumenge, a sota de casa seva –presidida durant molts mesos pel símbol del No a la Guerra-. Els dos ens vam presentar a la cita sense dormir –ell havia celebrat una estrena el dia abans, jo el meu comiat de la ciutat-, estàvem fets pols, però cap dels dos ho va reconèixer i vam aguantar el tipus, fins que jo vaig demanar un paracetamol i li vaig confessar que estava de ressaca i tenia un mal de cap horrorós. Va començar a riure, va demanar un Vicky Catalan i va explicar-me que ell també estava igual… a partir d’aquí i ja sense pensar en “el què pensarà” la conversa va fluir per entre la seva història, les seves reivindicacions, la feina, el fet de viure a Madrid i enyorar Catalunya… una conversa divertida, amena, captivadora i plena de bombolles, les del Vichy que ajuden a veure les coses més clares després de nits llargues.

Al llevar-me avui i sentir la notícia (precisament a RAC 1) he recordat tot això i he pensat que avui enlloc de prendre un got de llet per esmorzar, obriria una aigua amb gas: brindo amb bombolles per tu, Jordi!

Etiquetes:

Deixa un comentari

