Qui és el líder?

by

Cada vegada que se’m planteja l’oportunitat de treballar un pla de comunicació interna o fer una consultoria sobre aquest tema, apareix la mateixa pregunta: teniu detectats els líders naturals? En comunicació interna és cada vegada més important la comunicació interpersonal i sempre hi ha figures dins de cada estructura que són líders naturals en aquest sentit.

Per què són tan importants per comunicació interna? Perquè influeixen sobre la resta, perquè la seva opinió és ben valorada pels seus companys, perquè estan informats i mantenen informats a la resta de la plantilla, perquè saben que són escoltats i els agrada continuar sent-ho; i perquè serien els perfectes emissors dels missatges de l’àrea de comunicació interna, més enllà de butlletins, revistes i taulells d’anuncis.

Al món real detectar els líders naturals només es pot fer demanant aquesta informació a la gent de l’entorn perquè finalment acabin assenyalant-lo amb el dit. Existeixen qüestionaris per conèixer les habilitats directives i de lideratge però aquests tenen la fiabilitat subjectiva de les persones que els responen.

Ara bé, les coses en el món virtual van diferent, tot semblava una emulació del real, però no. Aquí sí que tenim eines per poder mesurar com es relaciona una persona, amb qui, per quin temes i interessos, etc. I això les marques i empreses ho saben, la publicitat a través de les xarxes socials aconsegueix major impacte, va directament al seu client potencial. Però, i què passa amb els líders? Són aquells que més parlen? Són aquells que més fotos pengen? Són aquells que més seguidors o amics tenen?

No, són aquells que segons Klout influeixen més sobre els altres. No importa si tens 2.000 o 25.000 seguidors, el que importa és saber quin número t’atorga Klout pel que fa a la teva influència sobre la resta, en una escala de l’1 al 100, pots passar de ser un observador a una celebrity, passant per explorador o socialitzador… A la xarxa és més fàcil saber si ets un líder natural, i com és comporta el teu entorn. Ara només cal aconseguir aplicar aquestes eines de mesura a les xarxes socials internes.

Per cert, estàs preparat per escriure allò que no vas poder penjar al teu mur perquè no existia Internet ni el Facebook? El nou Facebook està a punt d’arribar, i presenta grans canvis! Avui ja els hem pogut xafardejar a aPortada.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: