TOT EN UN MÒBIL?

by

La setmana passada vaig poder col·laborar amb l’Oficina de premsa de la UOC en la presentació del nou campus per a dispositius mòbils, la UOC adapta d’aquesta manera el seu web perquè els estudiants puguin continuar aprenent a través del mòbil. Perquè un mòbil ja no és aquell aparell que només servia per parlar i enviar sms; el mòbil s’ha convertit en alguna cosa més.

@singafapasta m’ha recomanat la lectura avui d’aquest blog sobre les potencialitats dels dispositius mòbils i el futur del pagament a través del mòbil (Google Wallet, PayPal o Foursquare). Si la UOC té clar que el mòbil pot servir per aprendre, d’altres empreses estan estudiant altres possibilitats d’aquests petits aparells que portem a la butxaca o a la bossa.

Nous dispositius, nous sistemes operatius, tot més petit però també més potent. Ara tot ha de ser ràpid i breu, ha de ser accessible des de qualsevol dispositiu, ha de ser fàcil de llegir, i si pot tenir 140 caràcters molt millor. El microblogging està de moda, tant com a xarxa social, com a eina d’aprenentatge i com a element de cohesió d’equips en entorns professionals. I els dispositius mòbils han estat la causa d’aquest creixement del microblogging i les xarxes socials en general.

Les preguntes que llanço avui són: si tot va tant ràpid, si 140 caràcters són millor que 1.000, si els dispositius mòbils amb connexió a Internet estan canviant la manera de fer i veure les coses, per què ara els ha donat a les agències i les marques per fer spots publicitaris extremadament llargs a la televisió? El llenguatge televisiu està canviant? És tan barat posar un anunci a la televisió que pel mateix preu millor fer-lo de 100 segons? D’exemples hi ha molts: Casa Tarradellas, Banc Sabadell o fins i tot Calzedonia. L’anunci llarg no era propietat de Freixenet? Què farà ara Freixenet com a element diferenciador si ja l’han igualat en durada altres marques? Si tot va tan ràpid perquè les marques creuen que ens estarem més d’un minut mirant un anunci?

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: